En ny nivå?!

Här är mitt skiss/bygg projekt som jag, David och Martin har pratat om att göra. Att få en höjdnivå till på spelbordet.
Den är väldigt slarvigt byggd då det tog mig en förmiddag att genomföra det hela men dock så är jag rätt nöjd med hur det blev. tror stenhårt på det här.
Fundamentet eller vad man nu ska kalla det är byggt ur en bit rosa frigolit (kommer inte ihåg facknamnet på det nu).
40x40cm. Skar ut 4 uppgångar, lagom stora så en 40mm bas ska få plats där utan större besvär. täckte hela alltet med kartong och plasticard. slängde dit lite nitar å skallar för att det ska finnas nån uns av detaljer.
Sprayade skiten från väldigt kort avstånd så det bildades en riktigt blöt yta som jag sedan slängde sand på för att struktur skulle uppstå. Sprayen GW har för det här ändamålet var slut i hela stan, om dom nu säljer den längre.
När torrt, spraya igen, svart, gråt samt lite brunt. En snabb drybruch och sedan får den ses som klar. Går helt klart att måla den mycket finare och roligare men det får jag ta en annan gång. Martin och David hoppas ni gillar det, Kram!
Den lilla alven är där för att ge en hum om proportioner på bygget, han låg närmast till hands och jag orkade inte leta på en 40k figur i lådorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0